Zajęcia prowadzone są w formie śpiewanek i rytmiczanek, kierowanych bezpośrednio do dzieci.
Dzieci mają pełną swobodę ruchu.
Prowadząca zachęca dzieci i opiekunów do zabawy, wspólnego wystukiwania rytmów, wspólnego śpiewu.
Na zajęciach często pomijamy słowa i śpiewamy/rytmizujemy na wygodnych dla maluchów sylabach – PA, BA, DA … stąd nazwa PA-BAM-KI. Dopiero po poznaniu rytmu i melodii pojawiają się słowa.
Dziecko zdobywa łatwość wyrażania siebie, komunikowania się z dorosłym i rówieśnikami. Z czasem dziecko zaczyna coraz odważniej powtarzać melodie, a nawet samemu improwizować.
Ważne są momenty ciszy, zatrzymania ruchu w czasie zajęć, które są konieczne do zrozumienia/ zapamiętania przez dziecko tego, co dzieje się wokół niego. Do zajęć często wykorzystywane są przeróżne rekwizyty: chusta animacyjna, piłki, bańki mydlane, woreczki z grochem, piórka itp.